Ce parere aveti de acest sfat?
Buna dimineata, dragi Kidiboti
As dori sa va povestesc ceva si sa va cer sfatul. 🙂
Ieri am avut intalnirea saptamanala cu copiii la “Kidibot Future Creators” – invatam despre tehnologii si programare.
La un moment dat, o fetita foarte dezghetata, clasa a VI-a, ne spune ca este “praf” la fizica, ca are intotdeauna emotii cand vine doamna profesoara, ca se teme de notele mici pe care le poate lua, ca are emotii cand se deschide catalogul…. Stiti genul. 🙂
Alt baietel a zis ca el are probleme la biologie. Altul la matematica, altul la istorie si tot asa.
Atunci, unul dintre sfaturile pe care le-am dat a fost urmatorul: sa fie proactivi, in loc sa fie reactivi.
Mai precis:
- sa se documenteze pe internet 5 minute despre un subiect aferent disciplinei respective.
- sa puna doamnei profesoare o intrebare din acel subiect. De preferinta, intrebarea sa inceapa cu “De ce…?”
Posibile exemple de intrebari:
“De ce romanii s-au chinuit atat de mult sa-i atace pe daci? Nu cumva pentru ca dacii tot faceau incursiuni la sud de Dunare?”
“De ce celula animala nu are clorofila? Nu ar fi fost util energetic pentru noi, oamenii, sa fim verzi si sa utilizam si lumina solara?”
“Daca m-as micsora foarte mult si as sta pe un proton, cum s-ar simti la pipait? Ar fi tare, moale, lipicios, …?”
Logica din spatele acestui sfat este urmatoarea:
- copiii, documentandu-se doar cateva minute, deja ar afla mai multe informatii, ar face conexiuni mai mari si ar avea mai multa incredere in sine pe acel subiect.
- majoritatea profesorilor cred ca ar aprecia un elev proactiv, care isi pune intrebari pe respectivul domeniu (atata timp cat nu este deranjant sau obraznic, ci respectuos si chiar este interesat de raspuns).
- daca elevul ar vedea ca profesorul il apreciaza pentru aceasta interventie, prin disonanta cognitiva ar incepe usor-usor sa aprofundeze domeniul, ar invata sa aprecieze fizica/istoria/romana/… Si toata lumea ar avea de castigat.
- nu ar mai fi atat de mare galagie in clasa.
- s-ar pregati pentru viata, pentru ca nu va mai “toci”, ci va invata logic. “De ce” este o intrebare uriasa, care te ajuta sa faci conexiuni si sa retii pe termen lung.
Intrebarea catre Dvs. este:
CREDETI CA PROFESORII VOSTRI AR APRECIA UN ASTFEL DE ELEV PROACTIV LA CLASA SAU NU?
Dati-ne comentariu cu raspunsul Dvs.. Eventual si cu o scurta argumentatie.
Ne va ajuta pe toti foarte mult. 🙂 Multumim anticipat.
PS. Daca nu v-ati inscris inca la “Kidibot Future Creators”, o puteti face aici. 🙂 Urmatoarea grupa incepe vineri, 9 februarie, ora 18:00 (intalnirea de bun-venit), iar cursurile sunt joia, 19:00 – 20:00.