Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale

30 puncte bonus
3 rezolvări
Romană

Autor quiz: Prof. Mihaela Molodet

5
(1)

Adunarea

Observație: Dacă nu avem același număr sub radical, scoatem factorii de sub radical și apoi adunăm.

Exemple:

1)

2)

– rămâne sub această formă, nu mai poate fi prelucrat mai departe

Scăderea



Observație: Dacă nu avem același număr sub radical, scoatem factorii de sub radical și apoi scădem.

Exemple:

1)

2)

– rămâne sub această formă, nu mai poate fi prelucrat mai departe

Înmulțirea



Exemple:

1)

2)

Observație: pentru cazul particular a=c=1, se obține regula de calcul cu radicali ( la înmulțire)

Împărțirea



Exemple:

1)

2)

Observație: pentru cazul particular a=c=1, se obține regula de calcul cu radicali ( la împărțire)

Ridicarea la putere



Exemple:

1)

2)

Raționalizarea numitorului



Exemple:

1)

2)

Observații

Riscuri (greșeli)

Să adunăm/ scădem numerele reprezentate prin radicali diferiți. De exemplu, să calculăm greșit

– varianta greșită

KIDI- sfat: Înainte de a aduna/scădea numere iraționale, scoatem factorii de sub radical și continuăm DOAR dacă am obținut același număr sub radical:

-varianta corectă

Felicitări! Ai terminat cursul!

„A N T R E N A M E N T U L KIDI-10”

.

Ce tragedie! Captain Spike vrea să conducă o echipă de crocobeți să-ți atace școala. Dejoacă-i planurile mârșave.

Îți place quiz-ul făcut de acest user Kidibot?

Click să votezi!

Ne pare rău că un utilizator Kidibot a făcut un quiz atât de slab!

Probabil că a fost sabotat de către Crocobeți. Hai să-l îmbunătățim!

Spune-ne cum putem să-l îmbunătățim.

Exemple de întrebări din quizul "Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale"

  • ( alegeți varianta greșită)
  • Raționalizând numitorul fracției  , obținem
  • este

Crezi că poți face un quiz mai bun decât Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale?

Click aici
Probleme cu Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale? Raportează!

Partener Principal:

Kidibot caută partener principal!

Susținători activi:

Kidibot este sustinut de AIS GRUP Kidibot este sustinut de Mindblower Kidibot este sustinut de Interbrand Kidibot este sustinut de Zooku Kidibot este sustinut de Carturesti

Edituri prietene:

Kidibot este sustinut de Editura Niculescu Kidibot este sustinut de Editura Arthur

Parteneri educaționali:

Kidibot este sustinut de Știință și Tehnică Kidibot este sustinut de Astroclubul Bucuresti

Partneri pentru românii din afara granițelor:

Kidibot este sustinut de Ministerul pentru Rom\nii de Pretutindeni

KIDIBOT în lume:

USA | UK | MD | IT | RO
Platforma Educațională Kidibot folosește cookie-uri funcționale și de trafic pentru a putea ajuta copiii să citească și să învețe mai mult.
Total time: 1.200562953949 s