Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale
Autor quiz: Prof. Mihaela Molodet
• Adunarea
Observație: Dacă nu avem același număr sub radical, scoatem factorii de sub radical și apoi adunăm.
Exemple:
1)
2)
– rămâne sub această formă, nu mai poate fi prelucrat mai departe
• Scăderea
Observație: Dacă nu avem același număr sub radical, scoatem factorii de sub radical și apoi scădem.
Exemple:
1)
2)
– rămâne sub această formă, nu mai poate fi prelucrat mai departe
• Înmulțirea
Exemple:
1)
2)
Observație: pentru cazul particular a=c=1, se obține regula de calcul cu radicali ( la înmulțire)
• Împărțirea
Exemple:
1)
2)
Observație: pentru cazul particular a=c=1, se obține regula de calcul cu radicali ( la împărțire)
• Ridicarea la putere
Exemple:
1)
2)
• Raționalizarea numitorului
Exemple:
1)
2)
• Observații
• Riscuri (greșeli)
Să adunăm/ scădem numerele reprezentate prin radicali diferiți. De exemplu, să calculăm greșit
– varianta greșită
KIDI- sfat: Înainte de a aduna/scădea numere iraționale, scoatem factorii de sub radical și continuăm DOAR dacă am obținut același număr sub radical:
-varianta corectă
Felicitări! Ai terminat cursul!
„A N T R E N A M E N T U L KIDI-10”
Rezumat chestionar
0 din 10 întrebări finalizate
Întrebări:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Informații
.
Dacă vrei să-ți salvezi punctele câștigate și să apari în topurile Kidibot, trebuie să fii logat(ă). Creează-ți aici un cont sau loghează-te.
Ai finalizat deja chestionarul mai înainte. De aceea nu-l poți relua.
Chestionarul se încărcă...
Trebuie să te autentifici sau să te înregistrezi pentru a începe chestionarul.
Trebuie să termini următorul chestionar pentru a începe acest chestionar:
Rezultate
0 din 10 întrebări au răspunsuri corecte
Durată de răspuns:
Timpul a trecut
Ai obținut 0 din 0 de puncte posibile, (0)
Scor mediu |
|
Scorul tău |
|
Categorii
- Fără categorie 0%
-
-
Din păcate, nu ai răspuns corect de suficient de multe ori. Așa că nu ai primit nici un punct. Fii mai atent data viitoare.
Poz. | Nume | Introdus pe | Puncte | Rezultat |
---|---|---|---|---|
Tabelul se încărcă | ||||
Nicio dată disponibilă | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Cu răspuns
- Reia
-
Întrebarea 1 din 10
1. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 2 din 10
2. Întrebare
1 puncte( alegeți varianta greșită)Corect
Incorect
-
Întrebarea 3 din 10
3. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 4 din 10
4. Întrebare
1 punctePentru a raționaliza numitorul fracției , trebuie să amplificăm cuCorect
Incorect
-
Întrebarea 5 din 10
5. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 6 din 10
6. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 7 din 10
7. Întrebare
1 puncteesteCorect
Incorect
-
Întrebarea 8 din 10
8. Întrebare
1 puncteRaționalizând numitorul fracției , obținemCorect
Incorect
-
Întrebarea 9 din 10
9. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
-
Întrebarea 10 din 10
10. Întrebare
1 puncteCorect
Incorect
Îți place quiz-ul făcut de acest user Kidibot?
Click să votezi!
Ne pare rău că un utilizator Kidibot a făcut un quiz atât de slab!
Probabil că a fost sabotat de către Crocobeți. Hai să-l îmbunătățim!
Spune-ne cum putem să-l îmbunătățim.
Exemple de întrebări din quizul "Lecția 14. NUMERE REALE – II – OPERAȚII CU NUMERE REALE – pregătirea Evaluării Naționale"
- este